Dinsdag 28 februari

28 februari 2023 - Meghauli, Nepal

Om kwart voor zes gaat de wekker, we moeten er vroeg uit want het busje staat om half zeven klaar. We moeten nl vroeg vertrekken, want de weg die wij moeten gebruiken wordt vandaag na tien uur in de ochtend gesloten. Dus opstaan en gaan met die banaan. Alles weer in de koffers en zorgen dat de zooi van twee hoog naar beneden komt, dat wil zeggen netjes en heel naar beneden.

Om half zeven staan wij keurig klaar maar geen busje. Inmiddels weet ik dat er een normale tijd is en een Nepalese tijd. En ja hoor om zeven uur is het busje er en kunnen we, nadat alle spullen op het dak zijn vastgebonden, vertrekken. Ik drink niets want onderweg zijn er wel toiletten, maar dat zijn vaak hurktoiletten. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik dat niet kan en ook niet in het wild kan plassen dusssss dan maar niet drinken. We moeten 180 km naar Chitwan en je zal denken dat je er binnen twee uurtjes wel bent. Niet dus, we hebben er zeven uur over gedaan. Ik weet ook niet of alles van binnen nog op de goede plek zit want niet alle wegen waren even glad zeg maar. Gelukkig was de tijd van de wegafsluiting ook Nepalese tijd want wij waren er even voor elf uur en we konden er nog door. Scheelt ook dat onze chauffeur connecties heeft en even gebeld heeft met iemand die aan de weg ging werken.

Rond twee uur kwamen we aan in het jungle resort aan. Ja ja. we zitten in de jungle, waar tijgers en neushoorns rondlopen. Ik maak geen grapje, in het donker en in de ochtend voor zeven uur mag ik niet alleen buiten zijn. Dan moet er een mannetje van het resort meelopen om de neushoorns weg te jagen. Die mannetjes zijn overigens super galant, onze koffers werden netjes naar de kamers gebracht en als er iets is dan vliegen ze om alles te regelen. Ik maakte de vergissing om zelf ook even een tas op te pakken, dat werd niet in dank afgenomen. Lesje leren accepteren….

Straks gaan we een dansshow zien door een dansgroep uit India. Daarna lekker eten en naar bed want morgen gaan we dan echt doen waar we voor gekomen zijn, clownen!

Morgen gaan we spelen in Narayanghat, daar is het Niko Childrens Cancer Hospital.

Ik heb er zin in!

Sarang wildlife resortMijn huis nr 108Beetje luxe dit keerMet een heus balkon

1. Frida:
    Prachtig mooie verhalen...🥳
  2. Suus:
    Indrukwekkende verhalen Es!
    Bijzonder om te lezen wat cultuur voor effect heeft op de leefwereld.
  3. Cindy:
    28 februari 2023
    Hahaha Es in de jungle 🤣 mij niet bellen😅 hopelijk een goede en rustige nacht zonder bezoek en lekker genieten morgen🤪
  4. Brenda:
    28 februari 2023
    Leuk om al je verhalen te lezen😃veel plezier, en lekker genieten. Helemaal van het clownen🤡👍en blijf schrijven, dan geniet ik met jullie mee😘
  5. Rita Hooijmans:
    28 februari 2023
    Zo interessant om te lezen wat je meemaakt! Toi toi toi voor morgen! 🤡
  6. Linda:
    1 maart 2023
    Super leuk hoe duidelijk je alles beschrijft! We zijn er echt bij, zo mooi om alles te lezen! Wat een ervaring om in een totaal ander land te mogen zijn! Ik kijk uit naar je volgende verhaal en de foto's natuurlijk! 🤗😘🌞