Dinsdag 7 maart

7 maart 2023 - Pokhara, Nepal

Ik heb door de pillen van Marianne goed geslapen en voel mij beter dan gisteravond. Wel benauwd en verkouden maar gelukkig fitter. IK sla het spelen vandaag over, de anderen spelen twee keer. Ik sta wat later op en zie ze net vertrekken als ik om tien uur naar het restaurant loop waar ik mijn ontbijt mag halen. Ik eet alleen in een leeg restaurant, ook weer een belevenis maar niet echt gezellig.

Daarna wandel ik even naar een winkel waar ik graag iets wil kopen. Ik was twee dagen terug hier ook maar ik wilde de prijs omlaag. Je moet hier altijd afdingen, daar was ik in het begin niet zo goed in maar ik leer snel🤪

Kortom ik heb het gekocht voor de helft van het geld dat hij vroeg. Goede deal dus voor hem en voor mij. Dan wandel ik terug en ga zie dat de rest ook terug is van het spelen. Ze zijn in een ziekenhuis geweest. Helaas waren er maar drie kinderen en was eigenlijk maar een kind aanspreekbaar, de andere twee waren te ziek. Ik

was blij dat ik de keuze gemaakt had om vandaag thuis te blijven.

Zij gaan lunchen en ik blijf bij mijn kamer lekker op het balkon zitten lezen.

In de middag schrijf ik mijn blog over het holifeest en gaan de anderen spelen in een ziekenhuis. Later hoorde ik dat ze het ziekenhuis niet in mochten en naar de kinderen van het rainbow opvanghuis zijn gegaan. Naar de kinderen waar we gisteren het Holifeest mee gevierd hebben.
Later in de middag ben ik met Rianne op pad gegaan op zoek naar een sjaal voor haar. Nathalie van onze groep had gisteren een mooie roze sjaal en die wilde Rianne ook graag. Winkeltje in en winkeltje uit, rustig rondkijken kan hier niet want de winkel eigenaar hangt meteen in je nek. Die trekt dan ook alles uit de kast en het kost best moeite om er dan weer vanaf te komen. Uiteindelijk vinden we hem niet en op

onze terugweg vragen veel van die winkel mannetjes of we hem gevonden hebben. We geven aan dat dat niet zo is en wensen ze een fijne dag. Nathalie staat toevallig voor haar kamer en vraagt wat wij gedaan hebben. Toen ze hoorde van de sjaal gaf ze meteen die van haar aan Rianne. Die was zo blij!
Om half zeven gingen we gezamenlijk lopen naar het restaurant waar we gingen eten. We liepen weer langs die mannetjes en natuurlijk zagen ze die sjaal. Heee je hebt hem toch gevonden! Zij uitleggen dat ze hem gekregen had. Nou dat was ongeveer bij ieder winkeltje dat we langs liepen, kun je nagaan hoe lang we in ieder winkeltje geweest zijn, ze wisten allemaal wie we waren en wat we zochten🤣.

In het restaurant deden we een soort Sinterklaas avond. We hadden vorige week lootjes getrokken en voor diegene moest je hier iets kopen.

Ik had Peter en heb een mooie pet en een t-shirt voor hem gekocht. Zelf kreeg ik een tasje van vilt met vier vingerpoppetjes erin. Echt superleuk en ik ben er onwijs blij mee. Rianne heeft het voor mij uitgezocht en gekocht, ze heeft het goed gedaan👍🏻

Nu neem ik nog twee wonderpillen van Marianne en ga ik lekker slapen. Morgen om tien uur gaan we de bus in. We gaan dan eerst ergens spelen en daarna rijden we 4,5 uur naar Bandipur. We gaan drie dagen kamperen. Geen luxe en het zal even wennen zijn vrees ik. Ik kijk uit naar de omgeving maar ben een beetje nerveus wat ik aan ga treffen qua toiletten enz.

We gaan het zien, ik kan altijd nog naar een hotel onder aan de berg. Marianne zit daar sowieso, die wil echt niet ik de tent.

Geen idee of ik de aankomende drie dagen mijn verhalen kan opsturen, anders houden jullie die tegoed.

BenoitBenoit met zijn hoedjeCarlaCarla met masala theeMarliekeMarlieke krijgt een sjaalMarianne krijgt ook een sjaalRianneRianne krijgt een armbandNathalie en Marianne krijgen armbandjesPeter met zijn cadeau’sMijn tasje gekregen van Rianne

1. Linda:
    7 maart 2023
    Jeetje wat een avonturen allemaal. Ik liep wat achter met lezen, dus heb er een paar achter elkaar gelezen. Niet gek hoor dat je je even iets minder goed voelt.... Ik hoop dat je snel weer "de oude" bent, meis! Super leuk verder om zulke gedetailleerde beschrijvingen te mogen lezen en zoveel spontane foto's te zien! Dikke knuffel en kampeer ze!!!! 🏕☀️😘
  2. Ab:
    Hoi Ester
    Jij slaapt, wij gaan bijna naar bed.
    Blij te horen dat de wonderpillen helpen.
    Volhouden, je kunt het.
    Bovendien, je verslagen én je foto's kunnen we niet missen
    Ga door!!
  3. Blienie:
    7 maart 2023
    Hoi Este, hoe is het nu?
  4. Suus:
    8 maart 2023
    Na een drukke vakantieweek ben ik weer bij met lezen. Jeetje wat beleef je veel en maak je een werk van je blogs! Prachtig om het een beetje mee te kunnen beleven.